Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Oszuści wciąż zagrażają bezpieczeństwu naszych dziadków

Data publikacji 05.07.2018

Wczoraj do 77-letniej mieszkanki łomiankowskiej gminy zatelefonowała kobieta podająca się za policjantkę. Kobieta opowiedziała pokrzywdzonej historię o wypadku drogowym, który spowodowała jej córka. Aby uniknęła kary pozbawienia wolności w związku z zatrzymaniem przez policję, pokrzywdzona musiała przekazać pieniądze na kaucję. Po ich odbiór zgłosiła się kobieta podająca się za policjantkę. W ten sposób pokrzywdzona straciła blisko 50 tys. złotych. Przypominamy, że w przypadku odebrania dziwnego telefonu, gdzie rozmówcy próbują zwieść opowieściami o działaniach Policji lub będącej w potrzebie osobie najbliższej, należy zachować spokój i nie ulegać emocjom.

Seniorzy w sposób szczególny wykazują się zaufaniem i „dobrym sercem” wobec innych osób. Niestety, często wykorzystują to przestępcy, którzy próbują ich oszukać lub okraść. Aby zapobiec takim sytuacjom niezbędne są wspólne starania Policji oraz osób, które mają w rodzinie seniorów. Uświadamiając ich o zagrożeniach i przypominając o zasadach bezpieczeństwa możemy zapobiec ich krzywdzie.

Wczoraj do 77-letniej mieszkanki łomiankowskiej gminy zatelefonowała kobieta podająca się za policjantkę. Kobieta opowiedziała pokrzywdzonej historię o wypadku drogowym, który spowodowała jej córka. Aby uniknęła kary pozbawienia wolności w związku z zatrzymaniem przez policję, pokrzywdzona musiała przekazać pieniądze na kaucję. Po ich odbiór zgłosiła się kobieta podająca się za policjantkę. W ten sposób pokrzywdzona straciła blisko 50 tys. złotych.

W przypadku odebrania dziwnego telefonu, gdzie rozmówcy próbują zwieść opowieściami o działaniach Policji lub będącej w potrzebie osobie najbliższej, należy zachować spokój i nie ulegać emocjom. Przypominamy, że funkcjonariusze Policji nigdy nie proszą o pieniądze. Zawsze w takich przypadkach należy poinformować organy ściągania o wszelkich podejrzeniach popełnienia przestępstwa. W razie jakichkolwiek podejrzeń należy skontaktować się z jednostką Policji osobiście lub telefonicznie dzwoniąc na numer stacjonarny znajdujący się na stronie internetowej jednostki. Pamiętajmy, aby przed połączeniem upewnić się, że poprzednia rozmowa została zakończona.

To kilka podstawowych zasad, które policjanci cyklicznie przekazują seniorom przy każdej możliwej okazji. Aby jednak jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa osób starszych niezbędne jest zaangażowanie społeczeństwa. Mając w rodzinie takie osoby, powinniśmy stale ich uświadamiać o zagrożeniach oraz przypominać o tym, jak nie stać się ofiarą przestępstwa.

Przypominamy, że Komenda Powiatowa Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach wspólnie ze Starostwem Powiatu Warszawskiego Zachodniego podjęła kolejną wspólną inicjatywę mającą na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom naszego powiatu. Tym razem adresatami wspólnego przedsięwzięcia są seniorzy. To z myślą o nich powstała kampania społeczna pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”.

Na terenie naszego powiatu wciąż odnotowujemy przypadki oszustw, których ofiarami padają najczęściej seniorzy. Przestępcy wykorzystują ich „dobre serce” i podając się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Staramy się dotrzeć do jak najszerszej rzeszy naszych mieszkańców, aby ostrzec ich o grożącym niebezpieczeństwie stania się ofiarą oszustwa „na wnuczka”, czy „na policjanta”. W tym celu powstały specjalnie zaprojektowane ulotki oraz plakaty ostrzegające przed tym przestępstwem. To też jeden z tematów, jaki policjanci będą poruszać podczas spotkań z seniorami.

W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego, który przybliży prawa konsumenta, opowie o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieli porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów zarówno sprzedaży, jak i o świadczenie usług, a także powie, co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.

W ramach kampanii przeprowadzony zostanie cykl spotkań z seniorami mieszkającymi na terenie naszego powiatu.

Kampania skierowana jest głównie do zorganizowanych grup seniorów, w tym m.in. do uczestników Uniwersytetów III Wieku, Klubów Seniora, czy Kół Emerytów i Rencistów. Zainteresowanych prosimy o kontakt z mł. asp. Martą Dymek – telefoniczny, tel. (22) 60 43 253 lub mailowy (e-mail: komendant.wawrszawa-zach@ksp.policja.gov.pl).

/ego/

 

Powrót na górę strony