Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Chciała oszukać, podając się za „wnuczkę” - policjanci wciąż ostrzegają, że oszuści nie odpuszczają

Data publikacji 10.05.2018

Wczoraj do 76-letniej mieszkanki ożarowskiej gminy zatelefonowała kobieta podająca się za jej wnuczkę. Kobieta opowiedziała pokrzywdzonej historię o wypadku śmiertelnym, który spowodowała i aby uniknąć kary pozbawienia wolności w związku z zatrzymaniem przez policję, chciała wyłudzić od niej 200 tys. złotych na kaucję. Na szczęście pokrzywdzona nie dała się oszukać i nie przekazała żadnych pieniędzy „wnuczce”. Przypominamy, że w przypadku odebrania dziwnego telefonu, gdzie rozmówcy próbują zwieść opowieściami o działaniach Policji lub będącej w potrzebie osobie najbliższej, należy zachować spokój i nie ulegać emocjom.

Seniorzy w sposób szczególny wykazują się zaufaniem i „dobrym sercem” wobec innych osób. Niestety, często wykorzystują to przestępcy, którzy próbują ich oszukać lub okraść. Aby zapobiec takim sytuacjom niezbędne są wspólne starania Policji oraz osób, które mają w rodzinie seniorów. Uświadamiając ich o zagrożeniach i przypominając o zasadach bezpieczeństwa możemy zapobiec ich krzywdzie.

Wczoraj do 76-letniej mieszkanki ożarowskiej gminy zatelefonowała kobieta podająca się za jej wnuczkę. Kobieta opowiedziała pokrzywdzonej historię o wypadku śmiertelnym, który spowodowała i aby uniknąć kary pozbawienia wolności w związku z zatrzymaniem przez policję, chciała wyłudzić od niej 200 tys. złotych na kaucję. Na szczęście pokrzywdzona nie dała się oszukać i nie przekazała żadnych pieniędzy „wnuczce”.

W przypadku odebrania dziwnego telefonu, gdzie rozmówcy próbują zwieść opowieściami o działaniach Policji lub będącej w potrzebie osobie najbliższej, należy zachować spokój i nie ulegać emocjom. Przypominamy, że funkcjonariusze Policji nigdy nie proszą o pieniądze. Zawsze w takich przypadkach należy poinformować organy ściągania o wszelkich podejrzeniach popełnienia przestępstwa. W razie jakichkolwiek podejrzeń należy skontaktować się z jednostką Policji osobiście lub telefonicznie dzwoniąc na numer stacjonarny znajdujący się na stronie internetowej jednostki. Pamiętajmy, aby przed połączeniem upewnić się, że poprzednia rozmowa została zakończona.

To kilka podstawowych zasad, które policjanci cyklicznie przekazują seniorom przy każdej możliwej okazji. Aby jednak jeszcze bardziej podnieść poziom bezpieczeństwa osób starszych niezbędne jest zaangażowanie społeczeństwa. Mając w rodzinie takie osoby, powinniśmy stale ich uświadamiać o zagrożeniach oraz przypominać o tym, jak nie stać się ofiarą przestępstwa.

Przypominamy, że Komenda Powiatowa Policji dla Powiatu Warszawskiego Zachodniego z siedzibą w Starych Babicach wspólnie ze Starostwem Powiatu Warszawskiego Zachodniego podjęła kolejną wspólną inicjatywę mającą na celu zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom naszego powiatu. Tym razem adresatami wspólnego przedsięwzięcia są seniorzy. To z myślą o nich powstała kampania społeczna pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”.

Na terenie naszego powiatu wciąż odnotowujemy przypadki oszustw, których ofiarami padają najczęściej seniorzy. Przestępcy wykorzystują ich „dobre serce” i podając się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Staramy się dotrzeć do jak najszerszej rzeszy naszych mieszkańców, aby ostrzec ich o grożącym niebezpieczeństwie stania się ofiarą oszustwa „na wnuczka”, czy „na policjanta”. W tym celu powstały specjalnie zaprojektowane ulotki oraz plakaty ostrzegające przed tym przestępstwem. To też jeden z tematów, jaki policjanci będą poruszać podczas spotkań z seniorami.

W kampanii bierze udział również Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego, który przybliży prawa konsumenta, opowie o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieli porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów zarówno sprzedaży, jak i o świadczenie usług, a także powie, co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.

W ramach kampanii przeprowadzony zostanie cykl spotkań z seniorami mieszkającymi na terenie naszego powiatu.

Kampania skierowana jest głównie do zorganizowanych grup seniorów, w tym m.in. do uczestników Uniwersytetów III Wieku, Klubów Seniora, czy Kół Emerytów i Rencistów. Zainteresowanych prosimy o kontakt z mł. asp. Martą Dymek – telefoniczny, tel. (22) 60 43 253 lub mailowy (e-mail: komendant.wawrszawa-zach@ksp.policja.gov.pl).

/ego/

 

Powrót na górę strony