Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Spotkanie w ramach kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim”

Data publikacji 04.12.2019

Policjantka ze starobabickiej komendy wspólnie z dzielnicowym z Leszna wzięli udział w spotkaniu z uczestnikami Gminnego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Policjanci w ramach kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” ostrzegali przed oszustami, którzy podają się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów i wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. W spotkaniu uczestniczyła również Marlena Kucharska Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego, która przybliżyła uczestnikom spotkania prawa konsumenta.

Policjantka ze starobabickiej komendy na co dzień zajmująca się profilaktyką społeczną aspirant Marta Dymek wspólnie z dzielnicowym z Leszna młodszym aspirantem Mariuszem Kumięgą wzięli udział w spotkaniu z seniorami z Gminnego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Policjanci w ramach kampanii społecznej pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” ostrzegali przed oszustami, którzy podają się za członków rodziny, krewnych, a także policjantów i wyłudzają często znaczne sumy pieniędzy. Funkcjonariusze przybliżyli również założenia i sposób funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, a także programu „Dzielnicowy bliżej nas” i aplikacji mobilnej „Moja Komenda”, za pośrednictwem której w bardzo szybki i łatwy sposób mieszkańcy mogą pozyskać informacje potrzebne im do kontaktu z dzielnicowym.

Kampania pn. „Bezpieczny Senior w Powiecie Warszawskim Zachodnim” jest wspólną inicjatywą starobabickiej komendy i Powiatu Warszawskiego Zachodniego. W spotkaniu uczestniczyła również Marlena Kucharska Powiatowy Rzecznik Konsumentów Powiatu Warszawskiego Zachodniego, która przybliżyła uczestnikom prawa konsumenta, opowiedziała o technikach marketingowych stosowanych przez przedsiębiorców nierzadko skutkujących zawarciem niekorzystnej umowy, udzieliła porad, jak unikać zagrożeń istniejących podczas zawierania umów sprzedaży, a także powiedziała, co należy zrobić, gdy niekorzystna dla konsumenta umowa została już zawarta.

Pamiętajmy,

  1. Policjant nigdy nie zadzwoni z informacją o prowadzonej akcji.
  2. Policja nigdy nie poprosi Cię o przekazanie komuś pieniędzy, przelaniu ich na konto lub pozostawienie w jakimś miejscu!

podinsp. Ewelina Gromek-Oćwieja/mb

 

 

 

Powrót na górę strony